7 tipů na rychlou dietní večeři

Za celý den jsme většinou unavení a myšlenka na to, že bychom měli stát u plotny a připravovat večeři nás moc neláká. Obzvlášť, když si navíc snažíme hlídat linii. Jste na tom podobně? Pak vás možná potěší naše tipy na rychlou dietní večeři.

Jak by dietní večeře měla vypadat?

Někdo se snaží večeři vynechat, jiný se po dni, kdy jídlu moc nedal, snaží vše dohnat. Ani jedna varianta není správná, před spaním je dobré sníst nějaké lehké jídlo. Co si k večeři můžete dopřát bez výčitek a jak by taková dietní večeře měla vypadat?

Kdy je ten pravý čas na večeři?

Kolem času na večeři panuje několik mýtů. Asi tím nejznámějším je ten, že poslední jídlo se má jíst nejpozději mezi 17.-18. hodinou. Načasování večeře ale záleží na životním rytmu každého jedince, ideální je jíst poslední jídlo 2-3 hodiny před spánkem.

Kdo je ale i v pozdních hodinách aktivní, ten si klidně může před spaním dát malou lehkou svačinku v podobě několika lžiček bílého jogurtu nebo kousku sýra.

Sacharidům se raději vyhněte

Celozrnné pečivo, rýže i těstoviny přímo lákají k tomu, abyste si je k večeři připravili. Napadlo by vás ale, že to není ta nejlepší volba? Obsahují totiž sacharidy, které vám dodají rychlou energii, kterou během spánku nespálíte, ale uloží se do tukových zásob. Podobně jsou na tom i tuky, ty ale trávíte pomaleji a malé množství si dopřát můžete.

Proteiny mají zelenou

Ráno a dopoledne by jídlo mělo obsahovat sacharidy, večer mají zelenou bílkoviny, které doplní sílu, kterou jste během dne ztratili, podpoří regeneraci a podílí se i na budování svalů. Co si dát třeba proteinovou omeletu?

Víte, že na proteinech je založená i ketodieta, na kterou mnoho žen sází na cestě za tím, aby shodily nechtěná kila?

Co se hodí na přípravu dietní večeře?

I když se snažíte zhubnout, vždy by vám večeře měla chutnat. Nebojte se ji dochutit bylinkami a kořením. Co dalšího by vám v kuchyni nemělo chybět?

Tvaroh

Obsahuje jen minimum sacharidů, zato ale vysoký podíl bílkovin. Navíc má vysoký obsah vápníku a dokáže pomoci i při spalování tuků.

Vejce

I vajíčka se mohou pochlubit vysokým obsahem bílkovin, jsou nízkosacharidové a navíc dokáží zasytit.

Náš tip: Už jste vyzkoušeli praženou falešnou omeletu s čerstvou zeleninou?

Maso s nízkým obsahem tuku

Masa se nezříkejte, kromě kuřecího, krůtího a králičího masa je povolené i libové hovězí.

Mořské ryby

Losos, tuňák i další mořské ryby vás zasytí na dlouhou dobu, mají vysoký obsah omega-3 nenasycených mastných kyselin, kvalitních bílkovin i dalších prospěšných látek.

Náš tip: Co třeba tuňákový wrap se zeleninou a jogurtem?

Košťálová zelenina

Vysokým obsahem bílkovin a vlákniny se může pochlubit také třeba košťálová zelenina jako květák, brokolice, zelí a další. Dopřát si ale můžete i ředkvičky, cukety, pórek, špenát, zelené fazolky a podobně.

Napsat komentář