Co je online klientská zóna a které firmy by o ni měly mít zájem?

Firemní webové stránky jsou fajn, avšak informační web už je dnes málo. Pokud chcete efektivně zvládat marketing i komunikaci se zákazníky, potřebujete více. Vynikajícím pomocníkem je online klientská zóna, jež slouží nejen pro centralizaci komunikace se zákazníky.

Zákazníkům už dávno není příjemné volat. Mnoho z nich raději napíše e-mail, nebo využije online chat na webu. Běžte jim naproti, umožněte jim komunikovat napřímo a mít po ruce všechny informace. Webové stránky na míru by tyto všechny funkce měly mít, a pokud je váš firemní web nemá, je na čase s tím něco dělat. Nebojte, ještě není pozdě, a rozhodně nebude nutné předělávat celý web. Stačí k němu dodat online klientskou zónu.

Představujeme online klientské centrum

Online klientská zóna je něco, co určitě sami velmi dobře znáte a používáte. Příkladem jsou třeba:

  • Uživatelský účet v e-shopu, kde vidíte historii svých objednávek, máte přístup k fakturám, můžete upravit své kontaktní údaje.
  • Účet u banky, ve kterém zjišťujete zůstatek, zadáváte platby, můžete nastavovat limity pro platby kartou atd.
  • Studentský účet ve škole, kde vidíte své známky, odevzdáváte semestrální práce, podáváte různé žádosti.

A takovou zónu mohou mít i vaše firemní profesionální webové stránky.

Proč vůbec chtít klientskou zónu?

Prvním velkým důvodem je úspora času, jak vašeho, tak času klientů. Klienti nemusí chodit na vaši pobočku, vše vyřídí online. Vy zase nepotřebujete zaměstnávat tolik lidí na zákaznické podpoře, kteří by zákazníkům pomáhali s rutinními úkoly, jako je změna adresy apod.

Klientská zóna může uživateli umožnit například:

  • přihlášení a autorizaci,
  • správu osobního profilu,
  • komunikaci s firmou,
  • automatizaci základních procesů (objednávky, …),
  • prohlížet si historii objednávek
  • a mnoho dalšího.

Klientská zóna může mít podobu základního prostředí, nebo pokročilého systému pro správu a komunikaci. Častokrát se rozrůstá. Vývoj webů je kontinuální proces a s nimi se vyvíjí i tato zóna.

Kolik stojí vybudování klientské zóny?

V první řadě je důležité zmínit, že klientská zóna se obvykle vyvíjí nezávisle na webových stránkách jako samostatná komponenta, či aspoň snadno oddělitelná. Typicky má totiž mnohem delší životnost než běžný firemní web.

Klientskou zónu vám na míru vybuduje digitální agentura, obvykle jde o proces trvající měsíce, který stojí statisíce korun. U velkých firem však může jít i o miliony a u malých naopak o nižší částky. Každá klientská zóna je individuální, a proto i ceny se velmi liší. Udělejte první krok, ujasněte si, jaké jsou vaše potřeby a použití takové zóny, sejděte se s týmem vývojářů a společně prodiskutujte, co bude třeba. Pak dostanete cenovou nabídku. Nezapomeňte však, že klientská zóna je investicí na dlouhé roky dopředu a jednoznačně vám přinese dost peněz – ať už formou úspor, nebo vyšších zisků.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient