Eshop levneELEKTRO.cz ke “kauze” Heureka

Eshop levneELEKTRO.cz ke “kauze” Heureka

Provozovatel internetového obchodu levneELEKTRO.cz, společnost ELEKTRA PV s.r.o., publikuje jako významný subjekt české e-commerce vyjádření k probíhající „kauze“ Heuréka.

Společnost ELEKTRA PV s.r.o. utržila v roce 2015 cca. 1,5 miliardy Kč a je držitelem řady ocenění, jako jsou Štika českého byznysu, ShopRoku 2014/2015 a součástí žebříčku 77 rodinných firem časopisu Forbes.levneELEKTRO.cz

„Rozumíme velké řadě výhrad, které společnost Alza.cz a.s. vůči provozovateli i samotnému portálu Heureka.cz má. Nově formující se skupina subjektů může být reálně pro českou onlinovou jedničku vážným soupeřem. Byť se toto zásadní vymezení nemusí zakládat výhradně na analytických a ekonomických úvahách, lze jej ve strategické rovině vidět jako pochopitelné a logické.

Připojení se dalších subjektů, které dosud zdroj Heuréky aktivně využívaly a jejichž značky jsou tradičními spouštěči cenové eroze trhu, pak vnímáme jako obavu o srovnání vlastní nabídky, služeb, schopností a kvality, neboť i přes své agresivní chování se jejich tržní podíly ani ukazatele hodnocení zákazníky nederou vzhůru.

V žádném oboru není výsadní či monopolní postavení zdravé. Heuréka je svou pozicí výrazně dominantním hráčem a zasloužila by si významnější soupeře v oboru. I to by ulehčilo obavám o případné využití či vytěžení získávaných dat.

Přesto ji jako jedinou nelze náhle vidět jako „čisté zlo“ a další výkonnostní kanály jako „čisté dobro“. Většina dnes dostupných a efektivních zdrojů je svým přístupem i využitím dat pro další účely srovnatelná. Výměna jednoho zdroje za druhý pro většinu obchodníků nic neřeší. Diverzifikace těchto zdrojů je naopak zdravá. Pokud jsou tržby eshopu z 70 či 80 % závislé na jednom kanálu (nejen Heuréce), rozhodně se jedná o problematický a nešťastný stav, za který si však daný obchodník může sám.

Eshop levneELEKTRO.cz se srovnání s konkurenty v cenové i kvalitativní rovině nebojí a dle detailních datových podkladů je pro něj zdroj Heureka smysluplnou součástí portfolia marketingových kanálů.“

Napsat komentář