Headhunting: Efektivní způsob hledání nových pracovníků

Firmy mohou vyhledávat vhodné zaměstnance různými způsoby. Jedním z nich je i tzv. „headhunting“. Zaměstnavatelé si na tuto činnost mohou najmout externí firmu. Usnadní si práci a najdou přesně takové pracovníky, které do svého týmu potřebují.

Přibližme si headhunting

Anglický termín „headhunting“ si do češtiny můžeme přeložit jako „lovení hlav“. Označujeme tak přímé vyhledávání pracovníků. To znamená, že personalisté či jiné osoby/firmy pověřené náborem nových zaměstnanců nečekají, kdo se jim na jejich pozici přihlásí, ale osobu vyhledávají aktivně.

Přímého vyhledávání se obvykle využívá, hledá-li firma úzce zaměřené odborníky, které se jim nedaří najít mezi zájemci o novou práci. Snaží se je „přetáhnout“ od konkurence. Obvykle jde tedy o specialisty, ale i různé další pracovníky na úrovni top manažerů a středního managementu, tedy o lidi s velkým potenciálem.

Headhunting je velmi složitá činnost vyžadující velké personalistické zkušenosti, přesvědčovací schopnosti, umění analyzovat a vyhodnocovat situaci na trhu práce atd.

Odborníky je možné “napřímo” vyhledávat různými způsoby. V dnešní době jsou snadno přístupné externí databáze (lidé se sami prezentují na sociálních sítích), ale specialisté zabývající se headhuntingem mají často i své interní databáze a další mechanismy, díky nimž jsou ve své činnosti úspěšní.

Na koho se obrátit?

Také potřebujete do svého týmu specialistu a chcete využít metodu přímého oslovení? Obraťte se na společnost TP Consulting působící na trhu již od roku 2003. Zaměřuje se na vyhledávání top a středních manažerů a specialistů z různých oblastí – kvalita, logistika, projektový management, údržba, vývoj, nákup, finance lidské zdroje a technologie.

Firma je úspěšná díky velmi dobré znalosti průmyslového prostředí, týmu zkušených odborníků a celkově bohatým multioborovým zkušenostem a dlouholeté praxi. Ušetřete čas (a tím i peníze) a získejte špičkové pracovníky do svého týmu.

Napsat komentář