Hlučnost v kabině osobního automobilu

Přílišná hlučnost v kabině osobního automobilu je bohužel častějším jevem, než by se na první pohled mohlo zdát. Netýká se jen vozů levnějších značek a tříd, ale také dražších a „prémiovějších“ aut, u kterých bychom jinak očekávali, že výrobce bude na kvalitu odhlučnění pamatovat. Řešení tohoto známého neduhu jsme již nakousli v předchozí větě – chcete-li hlučnost v kabině svého osobního automobilu účinně snížit, bude nutné provést jeho kompletní odhlučnění.

Faktory vzniku hluku

Hluk v kabině osobního auta je způsobován celou řadou faktorů. Nepříjemný rámus může přicházet od nedostatečně odhlučněné podlahy, podběhů nebo kufru, od motorového prostoru mohou do kabiny pronikat nepříjemné vibrace a od dveří zase nejrůznější drncání a vrzání plastových částí. Ve hře je zde i aerodynamický odpor, s nímž vám ale ani sebekvalitnější odhlučnění bohužel nepomůže.

Odhlučnění

Dva hlavní projevy hluku v kabině osobního automobilu – hluk a vibrace – se zpravidla řeší aplikací speciálních materiálů na určitá místa ve voze, a to ve třech vrstvách: protihlukové, akustické a antivibrační. Metodu tří vrstev samozřejmě nejde uplatnit všude, obecně se však technici v rámci kompletního odhlučnění vozu zaměřují na odhlučnění podlahy, kufru, podběhů, motoru, mezimotorového prostoru, střechy a odhlučnění dveří auta.

V případě nepříjemných skřípajících a drncajících plastů zejména ve dveřích se na tyto části aplikuje speciální páska, která zabraňuje jejich vzájemnému kontaktu. U dveří se pak kompletní odhlučnění projeví ještě ve zkvalitnění zvukového projevu audio soustavy ve voze  sníží se totiž rezonance, nic nevibruje ani nedrnčí a rázem máte pocit, že sedíte ve voze o jednu třídu vyšším.

Cestou kompletního odhlučnění auta můžete snížit míru hluku v kabině osobního automobilu až o několik desítek procent.

Napsat komentář