Karty UnionPay podporují čínský pasivní cestovní ruch

Dne 8. září vydaly společnost UnionPay International a turistická agentura China Tourism Academy výroční zprávu o čínském pasivním cestovním ruchu (2016), která uvádí, že čínský pasivní cestovní ruch je ve fázi vzestupu a měl by setrvávat po dobu dalších pěti až deseti let. Tato zpráva uvádí, že karty UnionPay usnadňují platby čínský turistů cestujících do zahraničí.UnionPay

Nárůst pasivní turistiky zpomaluje, zatímco Thajsko a Japonsko získávají na popularitě.

Čínský pasivní cestovní ruch dosáhl v roce 2015 počtu 117 milionů osob, představující nárůst o 9,8 %, který je daleko nižší než 20% meziroční růst z minulých let. Tato zpráva nicméně vidí čínský pasivní cestovní ruch optimisticky a očekává, že počet turistů dosáhne v roce 2016 celkem 133 milionů, tedy s nárůstem o 11,5 %.

Lepší vízová politika a snazší platby jsou dvěma hlavními faktory, které podporují pasivní cestovní ruch. Karty UnionPay jsou přijímány u 35 milionů obchodníků a ve více než 2 milionech bankomatů ve 160 zemích a regionech.

Většina turistů volila v loňském roce méně vzdálené destinace a více než 70 % turistů vycestovalo do Hongkongu, Macau a na Tchaj-wan. Z destinací mimo Čínu patřily k 10 nejnavštěvovanějším zemím Thajsko, Jižní Korea, Japonsko, Vietnam, USA, Singapur, Rusko, Austrálie, Indonésie a Malajsie. Thajsko a Japonsko zaznamenaly 88% nárůst čínských turistů. Očekává se, že v budoucnu získají na popularitě Východní Evropa, Jižní Amerika a Střední Asie.

Téměř všechny bankomaty a 90 % obchodníků v Thajsku, více než polovina bankomatů a okolo 500.000 obchodníků v Japonsku, téměř všechny bankomaty a 80 % obchodníků v USA a všechny bankomaty a 80 % obchodníků v Singapuru přijímají karty UnionPay.

Od “výletů za nákupy” až po “užívání místního života”

Výdaje čínského pasivního cestovního ruchu dosáhly v roce 2015 celkem 1 045 bilionů USD, což představuje nárůst o 16,6 %. Útrata na osobu činila 893 USD, jedná se tedy o mírný nárůst. Cíle čínských turistů cestujících do zahraničí jsou různorodé, ať už jde o poznávací zájezdy nebo nákupy, nyní získává na popularitě užívání si místního života.

Nákupy, skupinové zájezdy, stravování a vstupenky na atrakce patří k nejčastějším výdajovým položkám. 85,9 % turistů vydává nejvíce na nákupy.

Hotely, restaurace, supermarkety a mnoho kulturních a zábavních podniků v hlavních destinacích přijímá karty UnionPay. Taxislužba v Austrálii, Jižní Koreji a Singapuru také podporuje UnionPay.

65 % individuálních turistů si rezervovalo letenky, 56,5 % hotely a 57,7 % si zařídilo výlety online. Více než 10 milionů online obchodníků mimo pevninskou Čínu přijímá karty UnionPay a objem mezinárodních online transakcí UnionPay se v roce 2015 téměř ztrojnásobil.