KVĚTEN A ŘÍJEN PRO ČÍNSKÉ OBCHODNÍKY KLÍČOVÉ

PO ZPOMALENÍ ČÍNSKÉHO TAX FREE SHOPPING V PRVNÍM ČTVRTLETÍ BUDOU MĚSÍCE KVĚTEN A ŘÍJEN PRO OBCHODNÍKY KLÍČOVÉ

Po růstu +58% v průběhu roku 2015, čínské Tax Free útraty vykazovaly v březnu 2016 negativní růst

– Čínští Globe Shopers stále zůstávají číslem jedna a představují třetinu z celosvětových prodejů Tax Free Shopping

– Květen a říjen budou nejrušnější měsíce pro cestování “pravidelných čínských turistů“, kteří tak vytvoří jedinečnou příležitost pro obchodníky po celém světě

– Obchodníci se musí zaměřit na hodnoty a pohodlí čínských Globe Shoppers, aby je přilákali

Ještě před začátkem čínského státního svátku, Svátku práce, přední poskytovatel Tax Free Shopping Global Blue vydal zprávu Globe Shopper Report: China Edition. Tato zpráva kombinuje data z více než 27 milionů Tax Free Shopping transakcí s názory 5.000 čínských turistů* o jejich důvěře a nákupních plánech pro rok 2016.

Navzdory nedávným turbulencím čínští Globe Shoppers stále představují lukrativní trh:

V březnu 2016 čínské Tax Free Shopping útraty klesly do záporného růstu, meziroční negativní růst -24%. Tento pokles následuje po období pomalého růstu v prvních dvou měsících roku (+11% v lednu a +5% v únoru) a po celkovém nárůstu +58% čínských Tax Free Shopping útrat v průběhu roku 2015. Tento pokles je způsoben řadou dalších faktorů, které zahrnují:

– Požadavky na biometrická víza – snadné získání víza bylo důležitým faktorem pro 22% pravidelných čínských turistů při výběru prázdninové destinace

– Teroristické útoky v Evropě – klidné a bezpečné místo dovolené uvedlo jako důležitý faktor 56% respondentů

– Tvrdé srovnání proti roku 2015 – v březnu 2015 jsme viděli hvězdný meziroční růst +122%, částečně způsoben čínským Novým rokem, který byl v loňském roce později než letos

Dopad fluktuace juanu na Tax Free Shopping prodeje bude pravděpodobně v prvním čtvrtletí 2016 minimální, protože juan v tomto období oslabil pouze o 3% vůči euru. Nicméně výzkum ukázal, že téměř polovina dotázaných by přehodnotila cíl své cesty (46%) nebo by snížila svůj nákupní rozpočet (47%) v případě, že juan oslabí. Nejčastěji zmiňovaná sazba, která by ovlivnila nákupní rozpočet nebo cíl cesty byla 0.130 CNY/EUR nebo nižší, což je méně než aktuální sazba 0.137 CNY/EUR**.

Navzdory nedávnému negativnímu růstu čínští turisté stále zůstávají největší Globe Shopper skupinou Tax Free Shopping představující jednu třetinu celosvětových prodejů. Nákupy zůstávají pro pravidelné čínské turisty velmi důležitou součástí jejich dovolených, 81% z těch, kteří plánují dovolenou v roce 2016, ji plánuje spojit s nákupy***. Průměrný nákupní rozpočet bude 3,544EUR (25,902CNY) na jednu cestu do Evropy a 2,517EUR (18,398CNY) na jednu cestu do Asie.

Květen a říjen budou nejrušnější měsíce pro cestování čínských pravidelných turistů:

Zatímco vyhlídky ohledně výkonu luxusního sektoru v roce 2016 jsou nejisté, výsledky výzkumu ukazují, že měsíce květen a říjen budou hlavními vrcholy tohoto roku pro cestování čínských pravidelných turistů, což také představuje zásadní příležitost pro mezinárodní obchodníky.

Očekává se, že květen 2016 bude nejpopulárnějším měsícem pro cestování do Evropy, Japonska a Jižní Koreje, zatímco říjen 2016 bude oblíbeným měsícem pro návštěvy dalších lokalit v asijsko-tichomořské oblasti, například Austrálie a Singapuru. Tyto dva klíčové měsíce se také shodují s hlavními čínskými svátky: Den práce (1.5.-4.5.) a Golden Week (1.10.-7.10.)

Jižní Korea a Francie jsou nejpopulárnějšími evropskými destinacemi pro turisty z Asie:

V průběhu celého roku je Asie stále hlavní destinací pro čínské turisty, přičemž téměř tři čtvrtiny (73%) z těch, kteří plánují dovolenou v roce 2016, mají v úmyslu cestovat v rámci tohoto regionu. Očekává se, že se Jižní Korea stane nejnavštěvovanější zemí s více než čtvrtinou (26%) čínských pravidelných turistů, kteří plánují výlety v tomto roce. Následuje Japonsko s 23%.

Z pohledu čínských Tax Free Shopping útrat v Asii bylo nejsilnějším hráčem v průběhu prvního čtvrtletí Japonsko s růstem +50%. Během tohoto období čínští zákazníci představovali 54% Tax Free Shopping prodejů v asijsko-tichomořské (APAC) oblasti. Počet čínských Tax Free Shopping transakcí v Asii se rovněž zvýšil v prvním čtvrtletí tohoto roku o 32%.

Navzdory problémům spojeným s novými schengenskými požadavky na biometrická víza a nedávnými teroristickými útoky, 41% pravidelných čínských turistů plánuje, že v roce 2016 navštíví Evropu. Francie (16%) je nejpopulárnější destinací, následovaná Německem (8%), Itálií (6%) a UK (6%).

Obchodníci se musí zaměřit na hodnoty a pohodlí čínských Globe Shoppers, aby je přilákali:

Na otázku, co dělá nákupní destinaci atraktivní, odpovědělo 35% pravidelných čínských turistů, kteří nakupují v zahraničí, že hledají destinace s širokým výběrem nákupních center a parků, zatímco jedna třetina (33%) preferuje destinace s širokým výběrem mezinárodních značkových obchodů. Pro 31% respondentů je rozhodujícím aspektem možnost nákupu produktů za lepší cenu, než za kterou zboží mohou nakoupit v Číně.

Výzkum také odhalil pět nejžádanějších služeb, které by měly být nabízeny obchodníky pro přilákání čínských Globe Shoppers:

1. Tax Free Shopping (65%)

2. Možnost platby kartou China Union Pay (55%)

3. Možnost platit ve vlastní měně (46%)

4. Zaměstnanci hovořící jejich řečí (39%)

5. Připojení Wi-Fi (26%)

Cestování, nákupy, módní webové stránky (43%) a doporučení od přátel a rodiny (43%) jsou klíčovými parametry pro hodnocení mezinárodních nákupů. Pro mnohé hrají klíčovou roli i sociální média, a to buď prostřednictvím vlastních stránek značky (38%) nebo přes inspiraci ze stránek svých kamarádů (36%).

Pro vice informací o Global Blue, navštivte http://www.corporate.globalblue.com

Kontakty:

Ella Collier nebo Duncan Skehens, Global Blue

E: pressenquiries@globalblue.com T: +44 (0)7909 510901

Jiří Macas, Global Blue Czech Republic

E: jmacas@globalblue.com T: +43 66488 699777

Poznámka editora

Výzkum byl proveden společností Opinium Research na výzkumném vzorku 5.005 čínských turistů v období 22. ledna 2016 až 1. února 2016.

Korporátní data Global Blue zahrnují transakce za Tax Free Shopping (TFS) z našich klíčových trhů napříč EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) a Asií, kde máme k dispozici data za více než 24 měsíců. Referenční data Global Blue jsou zpracována v rámci našich korporátních postupů a mohou se lišit od jiných zpráv třetích stran, které publikují naše data, a to kvůli odlišnému nastavení parametrů těmito třetími stranami.

* Pravidelní čínští turisté jsou definováni jako respondenti, kteří byli v posledních dvou letech na zahraniční dovolené, nebo mají v roce 2016 v plánu alespoň jednu takovou cestu uskutečnit

** Nejčastější zmiňovaná sazba, která by ovlivnila nákupní rozpočet nebo cíl cesty, byla 0.130 CNY/EUR nebo nižší (16%) – nižší než aktuální sazba 0.137 CNY/EUR. Všechny výpočty byly uskutečněny na základě směnných kurzů Thomson Reuters.

Vypočítáno 15/04/2016.

*** Z dotázaných 4743 (95%) plánuje zahraniční dovolenou v roce 2016

O společnosti Global Blue

Společnost Global Blue vymyslela koncept Tax Free Shopping před více než 35 lety a dnes je lídrem v poskytování této služby po celém světě. Přináší Globe Shoppers ten nejlepší zážitek z nakupování a vytváří přidanou hodnotu pro maloobchodníky a partnery prostřednictvím široké řady produktů a služeb:

– Global Blue Tax Free Shopping řešení umožňuje tisícům prodejců, včetně většiny z nejlepších světoznámých luxusních značek a značkových obchodních domů, rychle a bezpečně nabízet úspory Globe Shoppers až do výše 19% při nákupu v téměř 300 tisících prodejen

– Global Blue Dynamic Currency Conversion řešení umožňuje obchodníkům ve více než 84.000prodejnách po celém světě nabízet zahraničním zákazníkům jednoduchý a nákladově efektivní způsob, jak zaplatit ve své domácí měně

– Global Blue SHOP je cílená tisková a online mediální platforma, která umožňuje obchodníkům přímo oslovit Globe Shoppers a přilákat více zahraničních návštěvníků do jejich obchodů

Global Blue působí v 51 zemích a zaměstnává přes 1.800 lidí po celém světě. V roce 2015 Společnost Global Blue zprostředkovala více než 27 miliónů Tax Free Shopping transakcí a 22 miliónů Dynamic Currency Conversion transakcí. Celkově se jedná o prodeje v hodnotě 19 miliard €.

Navíc, prostřednictvím vydání více než 9 miliónů SHOP magazínů a map, a vytvoření širokého spektra online obsahu, pomáhá společnost Global Blue svým partnerům oslovit a zaujmout více než 30 miliónů Globe Shoppers ročně.

Pro vice informací navštivte http://www.corporate.globalblue.com.

Napsat komentář