Mraky na obzoru: Změny v odvětví a globální situace nutí manažery leteckých společností hledat možnosti přizpůsobení

Analýza trhu CIT Executive Insights zkoumá měnící se globální oblast komerčních aerolinií

• Letecké společnosti se vyrovnávají s perspektivou vyšších sazeb a cen ropy

• Leasing letadel představuje účinný nástroj pro uspokojení rostoucí poptávky a pro optimalizaci strategie správy flotily

• Očekává se posílení konsolidace na evropském a asijském trhu

• Tradiční pojišťovací strategie jsou drahé

I když globální letecký průmysl v současnosti prožívá relativní konjunkturu, experti v odvětví upozorňují na blížící se hrozbu v podobě konvergence rostoucích úrokových sazeb, cen ropy a změn v konkurenčním prostředí, řekl Steve Mason, viceprezident pro hodnocení leteckých flotil a strategií společnosti CIT Aerospace, která je součástíCIT Group Inc. (burzovní index NYSE:CIT), přední světové společnosti v odvětví financování letadel. Tyto a další pohledy jsou uvedeny v dokumentu “Mraky na obzoru? Letecké společnosti hledají nejlepší letovou dráhu přes rostoucí úrokové sazby a ceny pohonných hmot” (cit.com/mason), který je nejnovějším přírůstkem do průzkumu trhu uvedeným v seriálu CIT Executive Insights.

Tato tisková zpráva obsahuje multimédia. Plná verze je k dispozici zde:http://www.businesswire.com/news/home/20151004005045/en/

Dlouhodobý růst rizik v odvětví

Nedávný průzkum společnosti CIT Aerospace, provedený u více než 100 globálních leteckých a finančních manažerů zjistil, že většina vedoucích pracovníků očekává růst úrokových sazeb i cen pohonných hmot, což může znamenat zvýšení rizik v tomto odvětví.

“Letecké společnosti vědí, že provozní náklady čelí hrozbě růstu v důsledku ústupu příznivých cen ropy a úrokových měr, v kombinaci s posunem na trhu v této oblasti,” řekl Mason. “Některé z těchto změn na trhu zahrnují pokračující rozvoj nízkonákladových dopravců a měnovou slabost Evropy a Asie.”

Náklady na financování ovlivňuje volatilita

Dotázaní manažeři uvedli, že v důsledku mraků, které se stahují nad odvětvím, a také v důsledku jistoty zvyšování sazeb, očekávají, že jejich letecké společnosti zvýší procento pronajatých letadel ve svých flotilách.

“Vzhledem k tomu, že Federální rezervní systém pro blízkou budoucnost nadále podporuje zvýšení sazeb, firmy hledají alternativy k financování svých letadel,” řekl Mason. “Zatímco takové trhy, jako například Evropa, jsou pomalé, jiné trhy, jako je například Čína, mají nízký objem objednávek, pokud jde o jejich požadavky na letadla. Tyto trhy budou pokračovat v úsilí o rozšiřování svých flotil navzdory zvýšeným výkyvům.” Budou hledat možnosti splnění svých potřeb, jako je například leasing.”

Ceny paliva jsou důvodem ke znepokojení

Náklady na pohonné hmoty představují jednu z hlavních obav manažerů leteckých dopravců. Polovina z nich uvedla, že očekává zvýšení nákladů na palivo v příštích 18 měsících, a více než 80 procent věří, že k nárůstu dojde v příštích třech až pěti letech.

Mason poznamenal, že historické pojišťovací strategie nemusí být vhodné, což znamená, že “Pojištění je v důsledku kolísání cen pohonných hmot nákladnějším řešením. Jediným skutečně dlouhodobým pojištěním proti nárůstu cen pohonných hmot jsou nové, palivově úspornější technologie.”

Posílení konsolidace odvětví

Konsolidace začíná měnit tvář evropského leteckého trhu, protože tlak na starší model leteckých společností se stupňuje. Více než polovina evropských manažerů leteckých společností vnímá rostoucí konkurenci různých typů dopravců jako svou největší výzvu pro příští dva roky. Tento tlak přichází v podobě nízkonákladových dopravců (low cost carriers, LCC) a dopravců ze Středního východu, kteří se dále prosazují na evropském trhu.

“Konsolidace evropských leteckých společností bude pravděpodobně sílit, a uvidíme rozvoj “konglomerátního stylu”, ve kterém se provozní společnosti spojují, ale letecké společnosti létají a působí na trhu jako samostatné značky,” řekl Mason. “S rostoucím podílem LCC na trhu v Asii zřejmě uvidíme, že v této oblasti začnou také posilovat podobné trendy.”

Potřeba novějších letadel

Tyto problémy ostře zvyšují potřebu leteckých společností udržet nízké náklady a zlepšovat služby zákazníkům tím, že do svých flotil zapojí efektivnější letadla. Průzkum zjistil, že více než 90 procent manažerů v tomto odvětví očekává v příštích letech lepší a efektivnější konstrukce letadel, a téměř tři čtvrtiny spoléhají na to, že díky těmto technologiím si udrží konkurenceschopnost.

Na závěr Mason uvedl: “Společnost CIT, jako letecký pronajímatel, má díky svým zkušenostem a své historii jedinečný pohled na proměnlivé podmínky na trhu. Chápeme, že naše partnerské letecké společnosti potřebují flexibilní leasing, a jsme hrdi na to, že dokážeme rychle a účinně pomáhat našim zákazníkům orientovat se v rychlých změnách v tomto odvětví.”

REDAKČNÍ POZNÁMKA:

Myšlenkový obsah vůdcovství najdete v sekci View from the Middle™ (cit.com/viewfromthemiddle) a na našem blogu CIT Point of View (cit.com/pov). Prohlédněte si naše firemní video (cit.com/corporatevideo), a sledujte nás na sítíchTwitter, LinkedIn, Facebook a na serveru YouTube. Přihlaste se k odběru tiskových zpráv na cit.com/newsalerts.

O společnosti CIT Aerospace

Jako jedna z předních světových organizací v odvětví leasingu letadel poskytuje CIT Aerospace leasingové a finanční balíčky, včetně operativního leasingu, strukturování a poradenských služeb, komerčním leteckým společnostem po celém světě. CIT Aerospace vlastní, financuje a spravuje flotilu více než 350 komerčních letadel, která slouží přibližně 100 zákazníkům v 50 zemích světa. cit.com/aerospace

O společnosti CIT

Společnost CIT (burzovní index NYSE: CIT) byla založena v roce 1908, a je finanční holdingovou společností s objemem aktiv přes 65 miliard dolarů. Její hlavní dceřiná bankovní společnost, CIT Bank, N.A. (člen skupiny Equal Housing Lender, bank pojištěných korporací vlády USA FDIC), má více než 30 miliard dolarů ve vkladech a přes 40 miliard dolarů v aktivech. Poskytuje financování, leasing a poradenské služby zejména společnostem střední velikosti ve více než 30 průmyslových odvětvích, a to především v Severní Americe, a financování vybavení a leasingová řešení pro sektor dopravy. Dále nabízí produkty a služby spotřebitelům prostřednictvím své internetové bankovní franšízy a sítě maloobchodních poboček v jižní Kalifornii. Působí jako OneWest Bank, divize společnosti CIT Bank, N.A. cit.com.

Původní verzi zprávy najdete na serveru businesswire.com:http://www.businesswire.com/news/home/20151004005045/en/

Napsat komentář