Spolehněte se na Značku spolehlivosti!

Transparentní a dobře fungující neziskové organizace mají už více než dva roky možnost získat Značku spolehlivosti. Správcem značky je Asociace veřejně prospěšných organizací ČR (AVPO ČR). Na smysl značky i své další činnosti se AVPO ČR rozhodla upozornit v rámci zítřejšího dne dárcovství a dobrovolnictví, který po celém světě proběhne pod názvem GivingTuesday.1480324343_11

GivingTuesday každoročně obrací pozornost veřejnosti k charitativní i jiné veřejně prospěšné práci neziskových organizací, ale též k darování nebo dobrovolnictví. V České republice proběhne GivingTuesday letos poprvé. AVPO ČR je jedním z oficiálních partnerů této kampaně.

Neziskové organizace chystají na GivingTuesday celou řadu akcí. AVPO ČR vás při této příležitosti zve do své kanceláře v centru Prahy (Malé náměstí 12) na den otevřených dveří. Pracovníci asociace vám poradí, jak rozeznat důvěryhodné neziskové organizace od podvodníků, jakým způsobem nejlépe vybranou neziskovku podpořit, nebo vám objasní, jaké daňové výhody můžete uplatnit, pokud darujete peníze na nějaký veřejně prospěšný účel. Tím však aktivity AVPO ČR v rámci GivingTuesday nekončí. O den později, tedy 30. 11. můžete přijít do domu U Kamenného zvonu na pražském Staroměstském náměstí, kde se od 18 hodin uskuteční Předvánoční koncert pro AVPO ČR. Na koncertě vystoupí mezzosopranistka Andrea Kalivodová, role průvodce večerem se zhostí herec Jan Přeučil. Výtěžek koncertu bude věnován na hodnocení neziskových organizací. Vstupenky zakoupíte v síti www.ticketon.cz.

„Chceme především upozornit na Značku spolehlivosti, kterou mají možnost získat jen prověřené neziskovky. AVPO ČR je pouze správcem značky, což znamená, že naši hodnotitelé provádějí hodnocení, o udělení či neudělení značky ale rozhoduje nezávislá rada složená z deseti odborníků na neziskový sektor. Jsou to lidé z firemního prostředí, akademické sféry, státní správy nebo zástupci velkých neziskovek,“ uvádí vedoucí hodnotitelů Aleš Mrázek a pokračuje: „Pod slupku se neziskovým organizacím díváme skutečně důkladně. Zajímá nás, zda skutečně naplňují deklarované poslání, jak efektivně vynakládají získané prostředky a řada dalších věcí. Značka spolehlivosti je tak skutečnou zárukou pro dárce, že jejich peníze plynou do důvěryhodných organizací, které s nimi dobře naloží.“

Značku spolehlivosti doposud získalo 22 organizací. Jejich úplný seznam lze najít na webových stránkách www.znackaspolehlivosti.cz.

„Jsme velice hrdi na to, že se nám podařilo značku získat a zařadit se vedle mnohdy již velmi známé neziskové organizace. Je to důležité sdělení a signál pro naše členy a partnery, že jsme dosáhli určité mety a práce pro ČAVO má smysl.“ Říká o Značce spolehlivosti René Břečťan, místopředseda České asociace pro vzácná onemocnění, z.s.

Dveře kanceláře AVPO ČR se veřejnosti otevřou 29. 11 2016 od 9.30 do 16 hodin (adresa: Malé náměstí 12, Praha 1).

Koncert Andrey Kalivodové pro AVPO ČR proběhne 30. 11. od 18 hodin v domě U Kamenného zvonu (Staroměstské nám. 605/13). Vstupenky na koncert zde: www.ticketon.cz.

Asociace veřejně prospěšných organizací ČR (AVPO ČR) sdružuje 95 neziskových organizací z mnoha různých oblastí, které se hlásí k hodnotám transparentnosti a spolehlivosti. V reakci na poptávku dárců i svých členů uvedla AVPO ČR do českého prostředí Hodnocení spolehlivosti, v rámci kterého mohou prověřené neziskové organizace získat Značku spolehlivosti (označení Spolehlivá veřejně prospěšná organizace). Účelem značky je poskytnout potenciálním dárcům i široké veřejnosti informaci o tom, že veřejně prospěšná organizace řádně hospodaří se svěřenými prostředky, které transparentně a adekvátně využívá k naplňování svého deklarovaného poslání. Značka spolehlivosti má ambici stát se významným samoregulační nástrojem, který v českém neziskovém sektoru doposud chyběl.

GivingTuesday je světový svátek dobrovolnictví a dárcovství, který podporuje a oslavuje chuť pomáhat. Během minulého roku se do GivingTuesday po celém světě zapojilo více než 45 000 organizací ze 71 zemí, ať už finanční podporou potřebným, dobrovolnictvím nebo charitativní kampaní. V České republice se organizace prvního ročníku ujala Asociace společenské odpovědnosti spolu s několika dalšími partnery. Zapojit se do GivingTuesday mohou firmy, organizace, školy i jednotlivci, kteří chtějí věnovat svůj čas, peníze nebo produkty dobré věci.

Napsat komentář