Teva upevňuje řidičské dovednosti

teva

Teva upevňuje řidičské dovednosti svých zaměstnanců

rozhovor s Marianem Polanským.

Na mosteckém výcvikovém polygonu DEKRA jsme měli příležitost se zúčastnit kurzu bezpečné jízdy obchodních zástupců společnosti Teva Pharmaceuicals CR. Jedná se o jeden z možných vysoce efektivních způsobů zvyšování řidičských znalostí a dovedností, díky kterému je možné předcházet případným nebezpečným nehodám. Součástí výcviku byla nezbytná teoretická část, praktický výcvik absolvovali řidiči ve firemních osobních vozech, které používají denně v zaměstnání. Jízda na polygonu jim umožnila nácvik řady nebezpečných situací na kluzkém povrchu.

Marian Polanský, Business Unit Manager Retail ze společnosti Teva Pharmaceuticals CR, který díky iniciativě personálního oddělení spolu se svým týmem adrenalinový výcvik absolvoval, nám v rozhovoru odpověděl na několik otázek.

Není u nás zatím úplně obvyklé, aby firmy svým zaměstnancům platily rozšiřování řidičských znalostí nad rámec povinného školení. Co pro vás bylo prvotním impulsem poslat vaši skupinu zaměstnanců na praktický výcvik zdokonalování řidičských znalostí na polygon DEKRA do Mostu?

Naši zaměstnanci, obchodní zástupci, tráví velkou část svého pracovního dne na cestách. Rozhodli jsme se, že přispějeme k jejich bezpečnosti tím, že využijeme této příležitosti a zorganizujeme pro ně výcvik ke zdokonalení řidičských znalostí. Myslíme si, že je pro ně i pro naši společnost hodně důležité.

Vy sám jste se školení také účastnil, co pro vás bylo z celého kurzu bezpečné jízdy nejpřínosnější?

Určitě to byla možnost si vyzkoušet na různých druzích povrchu, jak automobil ve skutečnosti reaguje. Umožní mně to pro příště nebezpečné situace daleko lépe předvídat a také to přispěje k mé větší bezpečnosti na cestách.

Při jízdě na polygonu vás něco překvapilo, nebo jste se zde setkal s nějakou situací úplně poprvé?

Co mě překvapilo, bylo chování auta již i při mírném zvýšení nájezdové rychlosti, například o deset kilometrů, kdy auto reagovalo již úplně jinak. A je také zajímavé, do jaké míry může ovlivnit chování automobilu například různý tlak v pneumatikách.

Kurzy mají dvě části, teoretickou na učebně a praktickou ve vozidlech na výcvikovém polygonu. Jak hodnotíte obě části z pohledu vzájemné kompatibility pochopení a srozumitelnosti problematiky? Jak vám pomohly poznatky získané na učebně v praxi na polygonu?

Pro mě to byla nezbytná součást přípravy před jízdou na polygonu, pomohlo mi to lépe pochopit, jak fungují některé fyzikální zákonitosti v praxi. Některé technické otázky jsem neměl předtím úplně zodpovězené, nasměrovalo to mé uvažování, které následně také ovlivnilo chování při samotném praktickém výcviku.

Co si myslíte o úrovni současné řidičské populace v Česku v kontextu se znalostmi ovládání techniky řízení vozidla při neobvyklých a krizových situacích na silnicích?

Myslím si, že situace na našich silnicích jako taková je celkově velmi tristní. Mnozí řidiči neumějí dobře ovládat své vozidlo, často zbytečně riskují a nepřizpůsobují své chování na cestách svým schopnostem. Vidím v každodenním provozu, jak málo umí tito řidiči situace předvídat. Často přeceňují své schopnosti a myslí si, že moderní automobily vše vyřeší za ně, což je naprosto nesprávný názor.

Celý rozhovor s Marianem Polanským a fotografie v plném rozlišení najdete ZDE: http://www.uschovna.cz/zasilka/HLP8CSLC2L9TWV33-F58/

Informace o Škole bezpečné jízdy: http://www.skolasmyku.cz

Zdeněk Nesveda – BusPress: http://www.buspress.cz redakce@praha-tip.czGSM:774 812 178

Napsat komentář