Valentýnský svátek – marketingový tah obchodníků

Valentýnský svátek je vnímán jako marketingový tah obchodníků, ale nějakou drobnost své drahé polovičce koupí téměř polovina Čechů

V porovnání s rokem 2010 narůstá počet obyvatel ČR, kteří 14. února slaví nebo obdarovávají svého partnera či partnerku. Zatímco v roce 2010 na převzatý svátek sv. Valentýna malou pozorností, večeří či jiným způsobem slavilo v souhrnu 33,8 % veřejnosti, aktuálně hodlá v neděli tento svátek slavit 44,4 % dotázaných. Za tento nárůst může zejména nejmladší generace, která tento svátek již vnímá jako samozřejmou součást domácí kultury.

Svátek sv. Valentýna tak získává na oblibě i přesto, že jej i aktuálně 43,8 % dotázaných považuje za marketingový záměr obchodníků a dalších 12,4 % dotázaných jej považuje za zbytečný svátek.

Sv. Valentýna pak neslaví 24,2 % respondentů, což je tvořena zejména lidmi ve věku 55 a více let.

Právě lidé ve věku 18-29 vnímají svátek sv. Valentýna jako skutečný svátek lásky. Tento názor vyjádřilo 15,3 % dotázaných. Nicméně i přesto, že i aktuálně v souhrnu 80,1 % dotázaných nepovažuje svátek sv. Valentýna za tradiční český svátek, malý dárek, romantickou procházku či večeři si 14. února dopřává stále více zamilovaných, což lze považovat za marketingový úspěch, neboť právě obchodníkům zakoupený projev lásky přináší největší radost.

Exkluzivní bleskový průzkum byl proveden ve dnech 9. – 11. 2. 2016 na vybrané skupině 1054 dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR ve věku 18+let. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu více jak 220 tisíc registrovaných uživatelů, 9725 dotázaných. Reprezentativní vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru a odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR dle údajů Českého statistického úřadu. Statistická chyba u uvedené skupiny obyvatel se pohybuje v rozmezí +-2,5 %. Kontrola daného vzorku byla provedena triangulační datovou metodou.

Více na http:// www.sanep.cz.

 

 

Napsat komentář