Zdravé a efektivní saunování

Zdravé a efektivní saunování

Každá návštěva sauny je velkým přínosem pro naše tělo. Správné saunování má také svá pravidla. Nestačí jen vejít dovnitř, pořádně se vypotit a pak rychle ochladit své tělo. Proto, aby byla sauna opravdu zdraví prospěšná, musí se dodržovat určité zásady. Pokud je příjemné osvětlení sauny a dodržují se doporučení, je zdejší pobyt velmi příjemný. Sauna HARVIA Vario S2015R

Do sauny by se nemělo chodit nalačno, ale ani s plným žaludkem. Také by se neměl před vstupem do sauny pít alkohol a kouřit. Těsně před samotným začátkem sanování je třeba se osprchovat a také osušit, aby se tělo začalo rychleji potit. Je dobré se potit bez plavek, můžete použít i kilt do sauny, a saunovat se po dobu maximálně 15 minut. Vezměte si sebou jen prostěradlo nebo osušku, na kterou si uvnitř sednete nebo lehnete. Není moc vhodné sedět v poloze jako na židli, protože hrozí riziko závratí a bolesti hlavy. Určitě se vám bude hodit i utěrka do sauny na lehké utírání potu.
V průběhu pocení můžete použít kartáč do sauny nebo peeling do sauny a masírovat tělo. Můžete se velmi lehce ochlazovat a otírat povrch těla, což vám bude pomáhat otevírat kožní póry a také se budou snadněji vyplavovat nečistoty z pokožky. V sauně můžete dýchat nosem, ale také ústy. Pokud se dostaví pocit pálení horkého vzduchu při dýchání, pomáhá překrýt nos i ústa dlaní. Dechová frekvence je stejná, jak jste běžně zvyklí. Velmi dobré je i použití aroma do sauny v podobě zakoupené vůně do sauny, která je k tomuto účelu určena. Jakmile se dostaví pocit pálení na ušních boltcích, na špičce nosu či na bradavkách, nebo uplyne doporučená doba saunování, opusťte saunu.

Jakmile vyjdete ze sauny, odložte sauna kilt a nejdříve se ochlaďte sprchou. Můžete použít také vědro do sauny nebo je vhodná i naběračka do sauny. Saunové doplňky je dobré mít předem nachystané. Po polití vědrem kvůli omytí potu se pak můžete pozvolna ponořovat do chladného bazénu. Pokud je to možné, ponořte i hlavu nebo alespoň zátylek. V bazénu se dají sledovat tři fáze v celkové délce dvou až pěti minut. Nejprve se dostaví silný pocit chladu, následně tepelná pohoda a v poslední fázi se znovu bude opakovat pocit chladu. Pak můžete bazén opustit a vrátit se do sauny.

Celý proces je nejlépe zopakovat třikrát. Jakmile absolvujete poslední ochlazení, opláchněte se vlažnou vodou a zabalte se pohodlně do osušky nebo použijte župan do sauny. Po saunování je dobré alespoň dvacet minut relaxovat v odpočívárně a doplnit tekutiny. Vhodné jsou čistá voda, chlazený čaj, minerální voda nebo isotonické sportovní nápoje. Blahodárné účinky sauny si nekazte ani alkoholem či kouřením. Pro dostavení správného přínosu a účinku saunování je dobré ji navštěvovat minimálně jednou týdně. Pokud saunování probíhá správně, cítíte příjemné uvolnění a únavu.

Pokud máte rádi saunování a chcete si saunu pořídit domů, nebo saunu už máte a jen hledáte doplňky, doporučujeme internetový obchod Sauna.cz

 

Napsat komentář